28 Mart 2012

Anti- Biomen !

son yıllarda bir tv izlemiyorum modası aldı başını gidiyor.Dahası bunu söyleyen bir çok insanın elit görünebilmek adına, tv işlerine burun kıvırmak için uyguladığı taktik savaşından ibaret olduğunu da sanıyorum ki fark etmeyen kalmadı. Gerek bir dizi seçip izlerken gerekse sevdiğimiz bir programı izlerken illa ki reklamlara maruz kalıyoruz.

Reklam demişken gelelim şuan yayımı durdurulmuş olan ve çok da konuşulan Biomen reklamlarına. Biomen firması, tv reklamlarında ''kadın elbisesi giymiyorsan kadın şampuanı da kullanma yok işte erkeksen Biomen kullanırsın'' filan sloganıyla inanılır gibi değil ama Hitler'i kullandı. Reklamı ilk izlediğimde bir afalladım bunu nasıl bir metin yazarı yazmış nasıl bir şirket onaylamış diye... Ardından sosyal medyada gördüm ki herkes ben kadar şaşkın ve tepkili. Nacizane reklam kariyerimle birlikte reklam için olan düşüncelerimi net olarak sizlerle paylaşmak isterim. İnsanlık suçu işlemiş olan Hitler, marka imajına nasıl olumlu bir katkı saglayabilir? Milyonlarca Musevi vatandaşın hisleri nasıl bu denli göz ardı edebilir? Hulusi Derici ve reklam ajansı olan M.A.R.K.A yahut Biomen şirketi bu kadar mı tarihten yoksun demezler mi adama... Hedef kitlesi erkekler olan bir ürün için bu kadar mı sıg düşünebildiniz ajans ve şirket olarak. En basiti model olarak alınan bir erkeği başrolde oynatsaydınız eminimki ürün satışınızı ve marka güvenirliğinizi çok daha başarılı yerlerde görebilirdiniz. Bazılarının amaç marka-ürün bilinirliği yaratmak dediğini duyar gibiyim. Eyvallah amaç dogruda gidilen yöntem ne denli dogru ? İnsanlardan sabun yapan Hitler'den bahsettiğimizi unutmayalım lütfen. Son olarak ise;basında reklamı ajansın durdurduğu yazılıyor. Biomen şirketi reklamının tv deki duruşuna karışamayacak kadar pasif mi? Ya da ajansın suçu deyip topu Hulusi Bey'e mi atıyor ? 

Sizleri bilmem ama ben Türk toplumunda yıllardır alışıla gelmiş olan ''reklamın iyisi kötüsü olmaz'' klişesine bir hayli karşıyım. Reklamın kötüsü olur efendim.En nihayetinde hedef kitleye güven,kalite aşılayacak olan ya da ürün satışı yaptıracak olan reklamlar ise; şirket ajansa brief verirken ne istediğini net olarak belirtmeli ki ikinci bir Biomen vakası ile karşılaşmayalım. Son olarak ise bence; pazarlama ve satışın ayrımını yapamayan insanlarla reklamın iyisi kötüsü olmaz diyen insanlar kafa kafaya yarışır.



Ben bu yazıyı yazıp yayımladıktan bir kaç gün sonra sosyal paylaşım aglarından Facebook'ta Farkyeri reklam ajansının M.A.R.K.A reklam ajansına gönderme yaptığı ilanı gördüm ve sizlerlede paylaşmak isterim.

Hitler'li reklama, Farkyeri reklam ajansının tepkisi !

İlanın metni şöyle; Biz erkek degiliz! Erkeklik; ırkçılık ve cinsiyet ayrımcılığıysa...Zulme maruz kalmış, soykırıma uğramış milyonlarca masum insanın acılarını, ticari malzeme yapmaksa, biz erkek değiliz! Bunu yapan reklamcıysa, reklamcılık buysa, biz reklamcı da değiliz!




5 yorum:

  1. bence bu reklamın kötüsü kısmına giriyor..araştırma yapılmadan, geçmiş incelenmeden, bazı hassasiyetler düşünülmeden yapılmış bir reklam olduğu çok açıktır..talihsiz bir reklam olmuş yayından kaldırılması yerinde bir davranıştır umarım bu tarz insanları ve ırkları küçük düşürücü reklamlar yapılmaz.
    bu arada geçen gün girdiğim tüketici davranışları sınavında bu reklam ile ilgili bir soru gelmişti, sınavdan önce senin bu yazına da göz gezdirmiştim bilgilenmiştim, sınav da çok işime yaradı. sana teşekkür etmek istiyorum :))

    YanıtlaSil
  2. reklam için olan düşüncelerimi tekrar burada da yazmayacağım ama senin tüketici davranışları sınavında benim yazdıklarımdan faydalanmış olman beni oldukça mutlu etti ilk paylaştığında da önce bir şaşırdım Twitter'da ve ardından yazma isteğimi daha çok tetiklemiş olduğunu fark ettim. =)Farkyeri reklam ajansının yahut müşteri direktörlerinin de rt lemiş olması yazıyı bambaşka bir noktaya taşıdı benim nezdimde. son olarakda rica ederim lakin bu güzel tesadüfü benimle paylaştığın için ben sana teşekkür ederim =)iyi ki Twitter'da birbirimizi takip etmişiz, sevgiler =)

    YanıtlaSil
  3. rastgele gördüğüm ve okuduğum bir yazı iyi ki okumuşum :)) yazma konusunda çok iyisin buna devam etmeli ve kendini geliştirmelisin
    bu arada rica ederim bende aynı şeyi düşünüyorum kaliteli insanlar her zaman takip edilir :))

    YanıtlaSil
  4. bilmukabele efendim utandırıyorsun yalnız beni =)ve bunları duymak inan onure edici bu söylediklerini önemseyeceğim =) E bir de sınavın sonucunu çok rica ediyorum ltfn benimle paylaş =)

    YanıtlaSil
  5. Ben ürünün içeriğine ve etkisine bakarım. Saç dökülmesi ile ilgili şu ana kadar kullanmadığım hiç bir ürün kalmadı diyebilirim. Son olarak öneri ile Biomen kullanmaya başladım ve kepek problemimi önlediği gibi dökülmelerim durdu oldukça memnunum. Saçlarımın canlı ve bakımlı gözükmesi için esktra farklı bir işlem yapmama gerek yok. Yalnızca Biomen şampuan kullanmam yeterli geliyor.

    YanıtlaSil