28 Ocak 2012

14 Şubat

14 Şubat için geri sayım başlarken fark ettim ki çiftler arasında görüş ayrılıkları ayyuka çıkmaya başladı bile öncelikle ben sizlerle 14 Şubat'ın doğuşu ile alakalı küçük bir bilgi vererek yazıma başlamak istiyorum.

14 Şubat Katolik Kilisesi papazlarından Valentine' ye adanmış bir gündür. Valentine Batı'da sevgi, hoşlanılan kişi gibi anlamlara gelmektedir. Yanılmıyorsam şayet 18.yahut 19.yy'da 14 Şubat sevgililer günün de insanlar birbirine Valentine diye hitap ederek sevgilerini anlattıkları kartlar gönderirlermiş. O günden günümüze kadar da süre gelen bir gelenek olarak da dünyada kutlanan bir gün haline gelmiştir. Ve rivayete göre birden çok Valentine isimli papaz olduğu söylenir. Valentine evliliğin yasak olduğu bir dönemde çiftleri evlendirdiği için ne yazık ki kaçınılmaz son olan ölümle cezalandırılmıştır.

14 Şubat kimilerinin yalnızlığı ile tekrar ve tekrar yüzleştiği kimilerinin ise alacağı hediyeden, yiyeceği yemeğe kadar her detayı şimdiden hesapladığı sevdiği ile başbaşa vakit geçireceği güzel bir günden ibarettir. Toplumda insanlar 14 Şubat sevgililer günü'nü taban tabana zıt iki farklı görüş ayrılığı ile dile getirirler. Bir görüşe göre; 14 Şubat ticari amaçla düzenlenmiş tamamen para tuzağı , kapitalist sistemin bir parçası olan düzmece bir gündür. Bir diğer gruba göre ise;  aksine aşkın kutsallığı ya da ilişkilere verilen değere adanmış bir gündür, ticari boyutu yoktur.

14 Şubat'ta insanlar, bugünü yalnız geçirmemek için ilişkiye başlayanlar ve mevcut ilişkisini 14 Şubat seromonisine katılmamak için sonlandıranlar olarak ikiye dahi ayrılırlar.



14 Şubat'ın sosyal medya'daki duruşu her yıl aynıdır. Facebook durum güncellemeleri aşk yahut yalnızlıkla alakalıdır. ''14 Şubat'ı yalnız / sevgilisi ile geçiren kaç kişiyiz'' vs. Twitter'da  TT' ler oluşturulur. #14şubatıyalnızgecirenler gibi. Ya da yalnızlar gecesi event'leri düzenlenir filan.

E bilgilendirmeni yaptın, toplumdan gözlemlerle 14 Şubat'ı güzel dile getirdin de sen ne düşünüyorsun diyenler illa ki olacaktır. Şöyle ki efendim, sevdiğim adama hediye almak için özel bir güne ihtiyacım yoktur. Sevdiğim kişiyi mutlu edip, mutlu olmak benim tercihlerim arasındadır. Spontane şekilde hediyeleşmek ilişkiyi dinamik tutar diye düşünüyorum. Burdan da anlaşılacağı üzere dönem dönem hediye almak ile birlikte sevgililer gününü de kendim için bir amaç degil de araç olarak gördüğümden hediyeleşmem mümkündr. Bugünü tabulaştırmak ne derece dogrudur işte bu oldukça öznel bir durumdur ve tartışılır. 14 Şubat için düşüncelerim budur fakat ilişkideysem eğer karşımdakinin Sevgililer Günü'ne dair olan düşüncesine göre bir tutum sergiler olabilirim. Ya da ters köşe olarak o benim düşüncelerime saygı duyacaktır.

Sevgililer Günü'nü tabulaştıranlar ile Kasım da aşk başkadırcılar muhtemelen aynı kişilerdir. Bana sorarsanız eğer; bir gün, bir ay beraber olmak marifet degildir. Asıl olan değer verdiğimiz insanla her günü 14 Şubat kadar özenli ve renkli yaşamaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder